پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183513
کانادا خواهان از سرگيري روابط با ايران است
تاریخ انتشار : 1394/08/16 10:09:00
نمایش : 2113
نخست وزير جديد کانادا اعلام کرد که براي برقراري روابط دوباره ميان ايران و کانادا آماده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جاستين ترودو، نخست وزير جديد کانادا نخست وزير جديد کانادا اعلام کرد که براي برقراري روابط دوباره ميان ايران و کانادا که در سال ۲۰۱۲ از سوي مقامات کانادايي به صورت يکجانبه قطع گرديده بود، آماده است.

وي تاکيد کرده است که دولت جديد بر خلاف استيفن هارپر، نخست وزير سابق کانادا، خواهان ايجاد تغييرات چشمگير در روابط خارجي و ديپلماتيک کانادا با کشورهاي ايران و آمريکا است.

حزب ليبرال کانادا به رهبري ترودو توانست در انتخابات سراسري اين کشور بر حزب محافظه کار حاکم پيروز شود و قدرت را پس از سه دوره از استفن هارپر، نخست وزير کانادا بگيرد.

هارپر به خاطر مواضعش در حمايت از رژيم صهيونيستي هدف انتقادات گسترده اي قرار گرفته بود. دولت هارپر در سپتامبر ۲۰۱۲ به بهانه آنچه تهديد ايران براي رژيم صهيونيستي خوانده شد، روابط ديپلماتيک خود را با تهران قطع کرد.

براي نخستين بار در تاريخ کانادا، چهار نفر از ۶ نامزد اين انتخابات در حوزه هاي تورنتو و حومه، ايراني تبار بودند که دو نفر از آنها يکي با ۵۳ درصد آرا و ديگري با کسب ۴۶.۷ درصد آرا و هر دو از حزب ليبرال در حوزه انتخابيه خود پيروز شدند. دو ايراني پيروز اين انتخابات نيز قطع رابطه کانادا با ايران را اشتباهي در سياست خارجي اين کشور دانستند.


مرجع : سايت خبري باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html